Dieta kopenhaska – zasady oraz efekty diety

Dieta kopenhaska – zasady oraz efekty diety

Dieta Kopenhaska nie jest odpowiednia dla osób, które borykają się z problemami zdrowotnymi. Plan diety kopenhaskiej podzielony jest na 13 dni, podczas których należy ściśle się do niego stosować przez cały czas trwania odchudzania.

Menu diety kopenhaskiej jest bardzo ubogie w kalorie i może powodować gwałtowne zmiany psychiczne, takie jak nerwowość, podrażnienie czy splatanie. Przeczytaj, jakie są zasady diety kopenhaskiej, jakich efektów możesz się po jej zastosowaniu spodziewać i czy są one warte zastosowanych wyrzeczeń. Nie wolno przekraczać trzynastu dni diety, może się okazać, że zbyt długie jej stosowanie spowoduje nieodwracalne efekty.

Po skończeniu diety kopenhaskiej należy kontynuować dietę niskowęglowodanową lub przynajmniej wyeliminować z menu potrawy z białej mąki oraz cukier. tym, że dieta jest bardzo restrykcyjna, można się przekonać, czytając jadłospis dla jednego dnia. Należy pamiętać, że w trakcie diety nie można pić alkoholu, spożywać słodycze i stosować gum do żucia lub dowolnego innego dodatkowego jedzenia.

 

Dieta kopenhaska – kiedy można zauważyć pierwsze efekty?

Niektóre źródła wskazują, że po zaledwie 13 dniach diety kopenhaskiej można zacząć jeść normalnie, bez przybierania na wadze w ciągu 2 lat. To może być bardzo deprymujące doświadczenie, ale taka jest charakterystyka krótkoterminowych i surowych diet, takich jak dieta kopenhaska. Dieta kopenhaska znana jest również pod innymi nazwami, jako dieta trzynastodniowa, dieta duńska lub dieta szwedzka.

Dieta kopenhaska niestety jest bardzo restrykcyjna i może powodować negatywne konsekwencje. Dieta kopenhaska na szybkie chudnięcie nie jest pozbawiona wad, ale jej skuteczność na tyle wysoka, że przekonała do siebie wiele osób. Dieta kopenhaska należy do jednej z najbardziej wyczerpujących metod chudnięcia, dlatego nie będzie odpowiednia dla wszystkich z nas.

Wielu specjalistów z dziedziny dietetyki podaje skutki, do jakich może doprowadzić omawiana dieta kopenhaska, oto niektóre z nich: Przez 13 dni stosowania diety spożywa się tylko te produkty, które przewidziane są na dany dzień zgodnie z planem posiłków. Dieta Kopenhaska Podstawowym założeniem diety kopenhaskiej jest jadłospis…

 

Dieta kopenhaska – co wolno spożywać?

Rygorystyczność diety kopenhaskiej polega na tym, że zabronione jest spożywanie jakichkolwiek innych produktów niż te wymienione w menu. Zasady diety kopenhaskiej są bardzo rygorystyczne, dlatego jej stosowania nie zaleca się wszystkim, przestrzegając przed możliwymi konsekwencjami. Wiadomo, że ta dieta jest strasznie restrykcyjna, ale czy można do potraw (mięs) dodawać jakieś przyprawy?

Z tym, że dieta niskowęglowodanowa to był kolejny cios dla metabolizmu, a że byłam na niej ponad rok, dobrze się to nie skończyło. Przede wszystkim należy pamiętać, że żadna dieta bez ćwiczeń nie da odpowiednich efektów. Dzięki diecie, możemy nie tylko schudnąć ale również oczyścić nasz organizm, pozbyć się skórki pomarańczowej” oraz przyśpieszyć przemianę materii.

Poza tym, menu jest bardzo ścisłe, nie wolno pozwolić sobie na jakiekolwiek odejście od norm jakie przewiduje dieta. Tak jak już wspomniałam wyżej, dieta kopenhaska jest jednym z najbardziej restrykcyjnych sposobów na odchudzanie. Niestety, ale podczas diety często dochodzi do osłabienia organizmu i może pojawić się problem z uprawianiem sportu.

 

Dieta kopenhaska – ile kalorii należy spożyć?

Można tutaj wspomnieć, że podczas diety przyjmuje się dziennie średnio około 850 kcal. Jak można się domyślić dieta przeznaczona jest dla osób, które w bardzo szybkim czasie chcą zgubić zbędne kilogramy. Udaje się to, tylko należy pamiętać, że podczas takiego odżywiania tracimy też glikogen i wodę — nie spalamy samej tkanki tłuszczowej.

Dieta kopenhaska polega na tym, że przez 13 dni spożywamy pokarmy niskiej zawartości węglowodanów oraz kalorii. W przypadku niezastosowania się do założeń diety, czyli spożycia np. jakichkolwiek słodyczy, dieta powinna być uznana za nieudaną. Nie każdy jednak mówi tym, że spadek wagi jest tak naprawdę pozbyciem się wody oraz efektem głodzenia się, a nie zdrowego odżywiania.

Dzienna dawka kalorii na diecie kopenhaskiej to zaledwie 500-900 kcal, dlatego nie można stosować jej dłużej niż zalecane 13 dni.

Dodaj komentarz