Dieta montignac – czym jest oraz jakie są jej zasady

Dieta montignac – czym jest oraz jakie są jej zasady

Dieta Montignaca opiera się na założeniu, że przyczyną naszej nadwagi są te węglowodany, które gwałtownie podnoszą poziom cukru we krwi. Dieta Montignaca opiera się na założeniu, że przyczyną naszej nadwagi są te węglowodany , które gwałtownie podnoszą poziom cukru we krwi. Dieta Montignaca opiera się na założeniu, że przyczyną nadwagi są przede wszystkim te węglowodany, które gwałtownie podnoszą poziom cukru we krwi. Innym, nie mniej ważnym, założeniem diety Montignaca jest odpowiednie łączenie produktów, które ma korzystnie działać na układ trawienny.

Wiąże się to z tym, że niektóre produkty można jeść w postaci surowej, ale z diety trzeba wykluczyć jego gotowaną formę (np. Dieta Montignaca to dieta odchudzająca, w której jakość produktów jest ważniejsza od ilości spożywanego pokarmu. Dieta Montignaca nie jest typową dietą odchudzającą i trzeba się uzbroić w cierpliwość jeżeli chodzi spadek wagi.

 

Dieta montignac – różnice w porównaniu z innymi dietami

Dieta ta różni się od diety 1000 kcal, czy diety 1500 kcal tym, że wartość energetyczna poszczególnych produktów nie jest w centrum uwagi. Według Montignaca przyczyna tycia jest nie nadmiar kalorii, ale podnoszenie się poziomu insuliny we krwi. Dieta Montignaca zakłada, że powodem tycia nie jest brak umiaru w jedzeniu, ale niewłaściwe łączenie posiłków.

Dieta ta opiera się na założeniu, że przyczyną naszej nadwagi są te węglowodany, które gwałtownie podnoszą poziom cukru we krwi. Dieta Montignaca jest mniej wymagająca, niż inne diety węglowodanowe, co jest okupione tym, że daje nieco słabsze efekty. Większość dietetyków jest dziś zdania, że należy unikać jedzenia cukrów, z tego powodu, dieta Montignaca wydaje się dobrym wyborem.

Dieta Montignaca polega na jedzeniu tych pokarmów, które nie wywołują nagłego podniesienia się poziomu glukozy we krwi. Dieta Montignaca poddawana jest także krytyce, odnośnie grup osób, które mogą ją stosować. „Dobre” węglowodany ( niskim IG) nie podnoszą wcale, lub tylko nieznacznie, poziom cukru we krwi.

 

Dieta montignac – wskazówki

Według wskazówek Montignaca najlepsze na odchudzanie są produkty indeksie poniżej 35. To one najlepiej wpływają na odchudzanie. Że Ci SPECJALIŚCI od IG, cynicznie i bezczelnie potwierdzają nieprawdy BIOLOGICZNE, które sami głoszą OŚMIESZAJĄC się przy tym skutecznie. Montignac podkreśla, że otyłość w krajach rozwiniętych stale wzrasta mimo, że stosuje się tam coraz bardziej niskokaloryczne diety.

Nie można powiedzieć, że dieta Montignaca jest skuteczna w każdym przypadku. Podobnie, jak w innych dietach, metoda Montignaca dzieli się na dwie fazy. Michel Montignac twierdzi, że jego metoda jest niezwykle prosta, gdyż opiera się na odpowiednim doborze produktów spożywczych.

Według Montignaca nie powinniśmy spożywać produktów, które przekraczają 50 IG , a więc na przykład tych z pszennej mąki lub ziemniaków. Zasadą tej diety jest spożywanie tylko takich produktów, które nie przekraczają 50 IG. Dieta Montignaca daje efekty, które są szybko zauważalne, a do tego nie trzeba się w żaden sposób ograniczać – jesz tak dużo, na ile masz ochotę!

Dieta Montignaca ma jadłospis, który jest więc bardzo rozbudowany i poza tylko niektórymi grupami pokarmów można spożywać praktycznie wszystko. Analogicznie, „dobre” węglowodany podnoszą nieznacznie lub wcale poziom cukru we krwi, a ich IG jest niski. Dieta Montignaca wydaje się być zbilansowaną, różnorodną i na pewno smaczną, a jej wady są tak naprawdę niewielkie w porównaniu z innymi dietami.

Należy oczywiście cały czas ograniczać spożywanie produktów z IG powyżej 50, aczkolwiek raz na jakiś czas, można „zaszaleć”.

Dodaj komentarz