Dieta south beach – zasady, fazy oraz inne informacje

Dieta south beach – zasady, fazy oraz inne informacje

Na tym etapie dozwolone są niemalże wszystkie produkty, ważne jest jedynie, aby starać się nie spożywać zbyt często produktów wysokim IG. Zaletą diety South Beach jest niewątpliwie to, że nie wymaga liczenia kalorii, a także pozwala najeść się do syta. Według mnie dieta South Beach jest ciekawą dietą odchudzającą podzieloną na fazy różnym stopniu trudności, ale też mających inne założenia i cele. Dieta Sout Beach przewiduje też czasowe zmniejszenie ilości spożywanych tłuszczy, natomiast zalecane są produkty białkowe oraz warzywa.

Dieta ta może być stosowana przez dzieci i młodzież (wtedy dieta rozpoczyna się od Fazy 2), po wcześniejszym kontakcie z pediatrą. Zwolennicy diety South Beach uważają, że jest to nie tyle dieta, co sposób odżywiania na życie. Ale ograniczeniom na tym koniec ponieważ w South Beach możecie objadać się do woli i bez liczenia kalorii – nawet w I Fazie.

 

Dieta south beach – jak zacząć?

Jak już pisaliśmy, Dieta South Beach nie jest dietą restrykcyjną i można skomponować wiele różnorodnych posiłków na każdym jej etapie. Do jednych z ważniejszych produktów tej fazy należą jaja, a także niskotłuszczowe produkty mleczne, takie jak sery (np. South Beach to nie jest tak do końca dieta, a bardziej styl życia i właśnie to najbardziej mi się w niej podoba.

Dieta South Beach podzielona jest na 3 fazy – w każdej z faz powinno spożywać się inne produkty. Dla zainteresowanych: wpisać w googlach – dieta south beach – tam jest wyszczególnione co można jeść, a czego nie można w poszczególnych fazach. Dlatego w tej fazie dieta South Beach przestaje być odchudzającą, a staje się zdrowym sposobem odżywiania, który możesz stosować już zawsze.

To co dobrego możemy wynieść z diety South Beach to spożywanie produktów zawierających dobre węglowodany oraz korzystne tłuszcze. Dieta South Beach, jak większość popularnych modeli żywieniowych, ma pewne wady i zalety, które postaram się teraz klarownie opisać. Ponadto dieta South Beach składa się z trzech faz, w których stopniowo do jadłospisu włączane są coraz bardziej zróżnicowane produkty.

 

Dieta south beach – jakie produkty można spożywać?

Niektóre składniki sporo kosztują (owoce morza, chude wołowina, produkty beztłuszczowe), co sprawia, że dieta South Beach nie jest na każdą kieszeń. Założeniem diety South Beach jest przekonanie, że wszystkie węglowodany i tłuszcze można podzielić na te „dobre” i „złe”. Warzywa zabronione w fazie pierwszej dalej są poza naszym zasięgiem, podobnie jak owoce dużej zawartości glukozy – daktyle, figi, rodzynki itp.

Jak widzicie, dieta South Beach jest naprawdę dobrym pomysłem na odchudzanie. Dieta South Beach wcale nie jest niskotłuszczowa i niskowęglowodanowa w porównaniu do innych sposobów na odchudzanie. Dieta South Beach, nazywana w Polsce także dietą Plaż Południowych, w Stanach Zjednoczonych jak i na całym świecie podbiła miliony „serc”.

Najbardziej zaostrzona w całej diecie jest faza pierwsza, która w poprawionej wersji diety south beach turbo trwa przez okres około 2 tygodni. Takie podejście do zasad odżywiania sprawia, że efekty diety south beach są zaskakująco pozytywne, a przede wszystkim trwałe. Wiele kontrowersji budzi też fakt, iż poleca się na niej unikanie tłuszczów nasyconych i odrzucenie takich produktów jak np. smalec czy masło.

Największa innowacja polegała na tym, że do swojej diety, którą nazwał South Beach, wprowadził też zabronione przez Atkinsa węglowodany. Badacze ustalili, jak należy się odżywiać, co jeść a czego nie jeść i dzięki tym badaniom opracowano między innymi dietę South Beach. Jeżeli przesadzisz z dodawaniem nowych pokarmów w fazie drugiej, to zaleca się ponowne przejście do fazy 1, by zrzucić kilogramy które się pojawiły.

Ze względu na wspomniany spadek poziomu cukru we krwi, dieta South Beach nie jest odpowiednia dla osób chorujących na hipoglikemię.

Dodaj komentarz